Forkert øjenskyllevæske årsag til lang tids sygdom og mange smerter

ERSTATNING – En kvinde havde mistet sit ene øje og fik et øjenimplantat, som det kun med stor vanskelighed lykkedes at få kroppen til at acceptere. Da hendes helbredstilstand om sider var bedre, satte hun sig for at ville ud at rejse, noget hun ikke kunne tillade sig tidligere.

 

Hun henvendte sig til en optiker og oplyste, at hun skulle bruge skyllevæske til at rense sin protese med, mens hun var på rejse. Under rejsen brugte hun vædsken, men tilstanden i hendes øje blev betydeligt forværret, og da hun kom hjem, var hun tæt på at miste sin protese. Hun gennemgik et længerevarende sygdomsforløb, inden øjets tilstand på ny var stabilt.

Kvinden anlagde sag mod optikeren for at have solgt hende et præparat, som ikke var anvendeligt til at dryppe direkte i øjet, som hun havde oplyst ved købet.

Under retsmæglingen var kvindens primære ønske at opnå en anerkendelse for al den smerte og lidelse, som hun havde gennemgået og herunder at modtage en undskyldning fra optikeren.

Dette accepterede modparten. Der blev samtidig aftalt en betaling af et mindre beløb som et minimalt plaster på såret, hvilket var mere af symbolsk betydning.

REGLER FOR MEDIATION

PRISER

HENT KLAUSUL

ETISK REGELSÆT

BESTIL UDPEGNING

CASE 1 – ENTREPRISE

CASE 2 – SHIPPING

CASE 3 – KONTRAKT

CASE 4 – KONKURRENCEKLAUSUL

CASE 5 – KONTRAKT

CASE 6 – NABOFORHOLD

CASE 7 – ERSTATNING

CASE 8 – HONORAR

CASE 9 – IT

CASE 10 – ANSÆTTELSE

CASE 11 – AFSKEDIGELSE

CASE 12 – BODELING

CASE 13 – SKILSMISSE

CASE 14 – ENTREPRISE

CASE 15 – FORÆLDREMYNDIGHED

CASE 16 – BORTVISNING


Mediationsinstituttet / Vesterbrogade 32 / 1620 København V / Tlf. 3939 0066 / Ansvarsfraskrivelse